Margreet Mulder

Beeld: D66 Meppel

Het ligt in mijn aard om uit te gaan van wat ons verbindt.
Wat ons verbindt is dat we allemaal mensen zijn. Dat betekent dat we gelijkwaardig zijn aan elkaar, maar niet allemaal hetzelfde. Als je daarvan uitgaat, accepteer je dat je onderling anders naar hetzelfde kunt kijken.
Kunst en cultuur maken dit letterlijk zichtbaar. Daarom zijn kunst en cultuur voor mij het fundament onder ons bestaan.

• 69 jaar
  • Meppel
  • Zij/haar

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

De Stationsstraat : de Jugendstilpanden
Het Reestdal : de licht glooiende wijdsheid, het afwisselende landschap met het gezicht op door bos omzoomde weilanden.
De Havikshorst : het charisma van decennia-oude bomen

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

De gemeente Meppel is klein, fijn en veelzijdig : het telt alle voorzieningen, heeft een charmant centrum, fraai erfgoed, parken, natuur en buitendorpen.
Het is zaak die rijkdom te koesteren en bij de ontwikkelingen voor de toekomst – zoals een gezond leefklimaat, woningbouw, natuurbehoud, en het voortbestaan van voorzieningen, essentieel voor het welzijn van mensen- de aard en schaal van Meppel niet uit het oog te verliezen.

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

Een vitaler kunst en cultuur klimaat scheppen. De grote kerk wordt cultureel centrum, Kunst- en cultuurscholen. Broedplaatsen, ateliers, en ambachtelijke winkeltjes in leegstaande panden in het centrum.

Woningbouw in leegstaande kantoorpanden realiseren; ook voor de opvang van vluchtelingen.

Een overheid die denkt in mogelijkheden, die respect heeft voor haar inwoners, uitgaat van vertrouwen en zich bewust is van de noodzaak het vertrouwen van de inwoners te genieten. Een overheid die daarom gebruik maakt van de kijk, ervaring en deskundigheid van haar inwoners en hen uitnodigt om over de ontwikkeling en uitvoering van haar beleid mee te denken en mee te beslissen.