Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Sophie in ’t Veld (1963) is sinds 2004 lid van het Europees Parlement.

In de huidige crisis klinkt het bijna potsierlijk om optimistisch te zijn. En toch hebben we daar alle reden toe. Onder druk wordt alles vloeibaar, zo gaat het gezegde. En wat vloeibaar is, kan een nieuwe vorm zoeken. Niet eerder hadden we zulke goede kansen om Europa opnieuw vorm te geven.

De wereld verwacht een leidende rol van Europa. Europese burgers verwachten een leidende rol van Europa in de wereld. Europa is nodig om uit de financiële en economische crisis te komen. Om de uitdagingen van vandaag aan te gaan en nieuwe kansen te grijpen, moeten we terug naar de tekentafel en Europa opnieuw vormgeven. Nu is de kans voor radicale democratische vernieuwing.

Bekijk hieronder de toespraak van Sophie in ’t Veld op Congres 107 in Leeuwarden op 18 november 2017

Portefeuilles: Binnenlandse Zaken, Economische Zaken en Burgerlijke Vrijheden

Meer van Sophie in ’t Veld
D66 werkt aan een democratisch, slagvaardig en transparant Europa.
- Sophie in 't Veld

Nu is het moment.