Ondersteuning voor wie dat nodig heeft.

Het gaat goed met een stad als de bewoners er ook hun geld kunnen verdienen. Daarom blijven wij investeren in de economie. Zowel in het bioscience park, de wijken en de binnenstad. Van de nieuwste hightech bedrijven tot de ondernemer om de hoek. Hierdoor ontstaat meer werkgelegenheid en kunnen bewoners gemakkelijk werk vinden en inkomen verdienen.

Beeld: D66

We helpen als het nodig is

Als een Leidenaar financiële hulp nodig heeft, moet diegene dat ook kunnen krijgen. We hebben dit jaar meerdere voorstellen gedaan voor een ruimhartig armoedebeleid. Met de PvdA en SVL werkten we aan een voorstel zodat meer Leidenaren recht hebben op de energietoeslag. Met Partij Sleutelstad hebben we geregeld dat de voedselbank beter ondersteund wordt met hun vaste kosten. Iemand in armoede heeft echter vaak meer problemen dan alleen geldproblemen. Om iemand echt uit de armoede te krijgen is het nodig om deze onderliggende problemen aan te pakken. Bij de aanpak van armoede dient voor ons de mens centraal te staan en de oplossingen zoveel mogelijk structureel te helpen.

We zijn nog niet klaar!

De gemeente gaat binnenkort nieuwe plannen maken voor de bijstand en ondersteuning richting werk. D66 zal zich bij dit onderwerp ook weer hard maken voor een plan waarbij de wensen van de mensen centraal staan en zoveel mogelijk taalondersteuning wordt geboden indien nodig. Zo worden zij zo goed mogelijk geholpen worden richting een blijvende baan. Een sterke Leidse economie, die wij ook helpen realiseren, maakt het zoeken naar werk makkelijker voor deze groep.