Niet over Leiden praten, maar met Leiden praten.

Democratie zit in ons hart, en is ook het hart van onze stad en onze samenleving. Alleen samen met de stad, kunnen wij de dingen doen waar we in geloven.

Openbare fractievergadering D66 Leiden Beeld: D66 Leiden

We gaan de stad in

Daarom zijn we in 2022 begonnen om onze eigen fractievergaderingen openbaar te houden. Buiten het stadhuis op wisselende locaties in de stad. Dit doen we elke maand en dat blijven we doen. Iedereen is welkom. Overal hebben we goede gesprekken met betrokken bewoners of organisaties. In het buurthuis in de Stevenshof of de Maredijkbuurt, of bij de bibliotheek of de voedselbank. Deze ideeën nemen we mee naar het stadhuis en hiermee maken we onze voorstellen beter. Ook als deze ideeën misschien verder gaan dan voorstellen  van het college.

We zijn dualistisch

We zijn namelijk ook streng richting ons college van burgemeester en wethouders. Als wij een voorstel niet goed genoeg vinden, dan zorgen we dat het verbeterd wordt. Zo hebben we ons samen met de VVD hard gemaakt voor een feestelijker Leidens Ontzet. Regelden we met de PvdA steun voor theater Ins Blau. En kregen we het met steun vanuit de hele raad voor elkaar dat er geen achterhaalde kleureis meer is bij het leggen van zonnepanelen.

We zijn nog niet klaar!

We zetten ons ook de komende twee jaar in om Leiden beter te maken en zoveel mogelijk mensen mee te laten doen met de politiek.