Laat de regenboogvlag wapperen in Leiden

D66 vraagt in de Leidse gemeenteraad, samen met de Partij van de Dieren en een groot aantal andere partijen, om de regenboogvlag op zo veel mogelijk plekken te laten wapperen. D66 raadslid Linda Beimer steunt deze oproep met overtuiging.

“Vorige week tijdens de wedstrijd Spakenburg-PSV werden er homofobe spreekkoren gescandeerd vanuit de supporters. Afgelopen weekend hoorde ik een paar voetballende jongens van amper twaalf jaar oud dezelfde teksten roepen. Omdat ze het op televisie hadden gehoord. In hetzelfde weekend bestormden 20 volwassen mannen het COC in Eindhoven. Hier was een bijeenkomst gaande van LHBTIQ+jongeren. Er werd gescholden, geslagen en gedreigd met brandstichting.

Nu willen wij op zoveel mogelijk plekken de regenboogvlag zien wapperen. Laten we allemaal de vlag hijsen als teken van steun voor iedereen die worstelt met diens geaardheid of gender. Voor iedereen die openlijk lid is van de LHBTIQ+gemeenschap, en iedereen die daar nog niet voor uit durft te komen. Dat iedereen mag zijn wie die wil zijn zonder de pijn en last van discriminatie in welke vorm dan ook.”