Een modern winkelcentrum, woningbouw & een groen Merenwijkpark

Het gebied bij winkelcentrum De Kopermolen is verouderd en geen aantrekkelijk hart van de Merenwijk. Na intensief in gesprek te zijn geweest met bewoners, ligt er nu een mooi plan voor herontwikkeling van het gebied, waarbij goed is gelet op de belangen van de Merenwijkers.

Gebiedspaspoort

In het zogenaamde gebiedspaspoort komt renovatie en modernisering van het winkelcentrum voor en het biedt ook ruimte voor woningbouw en extra voorzieningen. Het huidige Merenwijkpark, een plek die heel belangrijk is voor de wijk, blijft in het plan groen.
D66-fractievoorzitter Vahit Köroğlu, zelf woonachtig in de Merenwijk, noemt het nieuwe plan een succes: ‘Dit gebiedspaspoort laat heel goed zien dat in gesprek blijven met bewoners helpt. De zorgen die oorspronkelijk heerste over het plan hebben we nu kunnen wegnemen door enkele wensen van Merenwijkers over te nemen. Daar zijn wij trots op.’

Inloopavond

Voor D66 is het van groot belang dat de Merenwijk kan profiteren van een nieuw eigentijds centrum, waar groen, nieuwbouw, ondernemen en goede voorzieningen gecombineerd worden. De participatie is overigens nog niet over. In juni zal de gemeente een inloopbijeenkomst organiseren voor mensen die meer willen weten over het gebiedspaspoort.