Dit is ons verkiezings-programma

De vuurtoren van Harderwijk in het Waterfront. Beeld: Anne Brassien

Harderwijk is een geweldige plek om te leven, te wonen en te werken. Met een heel eigen DNA, gevormd door mensen uit alle windstreken die er in de loop der tijd voet aan wal hebben gezet. Het is een stad in landelijk gebied, een progressieve haven in een van oudsher conservatieve streek. Het is een thuis voor zo’n 50.000 Harderwijkers en Hierdenaren. En die progressieve haven is niet vanzelfsprekend, die moeten we met elkaar bewaken.

We snijden thema’s aan die anderen laten liggen. We zijn creatief in onze oplossingen, kijken over grenzen heen om de woningnood het hoofd te bieden. Met dit programma gaan we voor een fris stadsbestuur, dat open, eerlijk en transparant leiding geeft aan veranderingen. Blijven we woningen bouwen, op creatieve manieren en verrassende plekken. Tonen we ambitie en ondernemen we actie om onze stad sneller te verduurzamen. En zorgen we dat ieder kind opgroeit met gelijke kansen. Met dit programma in de hand zal onze fractie de komende jaren het progressieve D66-geluid in de Harderwijker gemeenteraad laten horen. Wij kiezen voor een stad waar we iedereen vrij laten, maar niemand laten vallen. Jij ook?