Theme

Bijdrage aan debat op de visie op Hierden en het buitengebied ==> Denkend aan Hierden, zie ik velden met paarden traag door oneindig laagland gaan, rijen ondenkbaar ijle bomen als hoge pluimen aan den einder staan; en in de geweldige ruimte verzonken de boerderijen verspreid door het land, boomgroepen, woningen, kleine stallen in een groots verband.

In welke stad wil ik dat mijn kinderen opgroeien? Waar ze leren lopen, naar school gaan, spelen met vriendjes? In welke stad wil ik dat ze veilig van A naar B kunnen fietsen?

D66 Harderwijk/Hierden staat voor een stad waar je overal jezelf mag zijn, ongeacht je geslacht, seksuele oriëntatie, genderidentiteit en genderexpressie. Daar wil Rianne zich blijvend voor inzetten, zo ook binnen D66.

Vandaag 8 maart is het Internationale Vrouwendag. Met die aanleiding gingen 2 generaties D66’ers met elkaar in gesprek. Rianne Bosch (33), expert op het gebied van seksuele & genderdiversiteit en emancipatie met feminist in hart en nieren: Désirée van Liempt (74). Beiden woonachtig in Harderwijk en het hele jaar door actief in de politiek in de steunfractie van D66 Harderwijk. Rianne vraagt Désirée hoe het was voor haar om in te wonen Harderwijk als jonge vrouw en wat er in de afgelopen jaren al

D66 is trots op het coalitieakkoord. Lees hier de bijdrage van onze nieuwe fractievoorzitter Anke Buurman-Kuiper

Er zijn inmiddels veel vragen gesteld over het nieuwe afvalbeleid van Harderwijk. Ook wij zien dat er nog uitdagingen zijn, niet alleen in de communicatie vanuit de gemeente maar ook in de uitvoering. Toch blijven wij voor het nieuwe systeem, wel met de snelle aanpassingen die nodig zijn.

Stijgende gasprijzen en stoken met de ramen open: dit leidt bij veel scholen tot een hoge energierekening. Dit mag niet ten koste gaan van de kwaliteit van het onderwijs. Daarom vroeg D66 naar de lokale situatie.

D66 gaat voor een progressief en groen Harderwijk waar iedereen fijn kan wonen. Een Harderwijk waar inwoners zichzelf kunnen zijn en niemand aan hun lot wordt overgelaten.

Een vertrouwd kinderfeest, zonder kinderen die zich buitengesloten of gekwetst voelen. Dát is waar D66 voor staat.

Een unieke kans voor stadsuitbreiding in Harderwijk-Noord?

Na bijna een half jaar van onduidelijkheid voor zorgverleners, cliënten en mantelzorgers komt er eindelijk duidelijkheid bij de dagbesteding.

De rechtsstaat is van ongekend belang voor een goed werkende democratie. Een goed functionerende rechtsstaat zorgt voor gelijkheid en echte vrijheid.

Een unieke kans voor stadsuitbreiding in Harderwijk-Noord?

Toont 24 van 39