Valentijn om vrijwilligers te waarderen

Op Valentijnsdag zijn de vrijwilligers van de Stichting TaalCultuur verrast met een heuse Valentijnstaart door D66 Hardenberg. TaalCultuur houdt zich bezig met het op een prettige manieronder de knie krijgen van de Nederlandse taal en cultuur. Voor asielzoekers en mensen die van buiten Nederland komen.
Ook te lezen op in de Toren.

De stichting doet dat in Coronatijd onder meer online en met Corona proof activiteiten. Recentelijk kunnen wij ook weer fysiek activiteiten organiseren in de gemeente Hardenberg. Op de website taalcultuur.com is al veel te ontdekken over de Nederlandse taal en cultuur. TaalCultuur omschrijft zelf vervolgens: “Daarnaast geven we je tips om te ontdekken wat je in Nederland kunt doen. Nederland heeft veel tradities en cultuur. Door uitleg laten we je een aantal dingen begrijpen. We vertellen je hoe je de mooie natuur in ons land kunt zien, en de culturele dingen zoals oude gebouwen, musea enzovoort kunt ontdekken. Dit doen we met een team van enthousiaste mensen. Mensen die veelal de cursus tot taalcoach hebben gevolgd van de bibliotheek of anderszins kennis verworven hebben over het helpen van anderstaligen met de Nederlandse taal en cultuur”.

Het vrijwilligerswerk is in het algemeen van grote betekenis voor organisaties en verenigingen. Een samenleving zonder vrijwilligers is inmiddels ondenkbaar. Daarom richt D66 Hardenberg eens per jaarhaar schijnwerper op een organisatie die zich verdienstelijk heeft gemaakt en een dikke pluim verdiend. De vrijwilligers van de Stichting TaalCultuur krijgen een lekkere Valentijnstaart uit handen van kandidaatsraadslid D66 in Hardenberg, Constance Tiemens.

Beeld: Eigen foto.