Maak van kavel Renaultgarage geen parkeerplaats!

Als gemeente hebben we de grond van de kavel van de voormalige Renaultgarage gekocht voor 2 miljoen. Een groot bedrag. Belastinggeld. Wat moeten we daar nu mee doen? Daar moeten we dus goed over nadenken.

Beetje duur?

De eerste periode zal de kavel gebruikt worden om te kunnen parkeren. Dat is nodig zolang er gewerkt wordt om het Marconigebied in orde te maken. Maar wat als de rondweg er ligt en de werkzaamheden klaar zijn? Wat dan? Wat wordt dan de definitieve invulling van de kavel? In de visie voor de kavel is een mogelijke toekomstige invulling opgenomen. En die gaat hoofdzakelijk uit van parkeren. Maar is dat wel nodig? En is dat niet een beetje duur? Een parkeerplaats van 2 miljoen!

Onverantwoorde
uitgave

Stel je kunt er 100 parkeerplaatsen van maken. Dan kost ons dat dus 20.000 euro per parkeerplaats. Het gaat wel om belastinggeld, geld van de Goese inwoner. Voor D66 is dat een onverantwoorde uitgave! Als je nou die grond in eigendom hebt, doe er dan iets goeds mee.
Maak er woningen van, desnoods een mooi appartementencomplex met parkeren eronder of ernaast. Bij de kavel Pik is dat ook goed gelukt. Wonen is een van de speerpunten in de raadsagenda, niet parkeren.

Toekomstbeeld
zonder parkeren

Het toekomstbeeld van de eindsituatie zoals opgenomen in deze visie slaat de plank volledig mis en is compleet achterhaald. Zeg eens eerlijk, hoe doet u eigenlijk uw boodschappen? Gaat u met de auto? Of laat u ze tegenwoordig thuisbezorgen? De behoefte aan parkeren is er niet meer, deze visie is gebaseerd op een situatie voor Corona, ook zonder rekening te houden met bijv. smart mobility, zonder rekening te houden met de opmars van de elektrische fiets – zie ook ons plan van de binnenstad. Het pleidooi van D66 is dan ook helder, maak een nieuwe toekomstvisie.

Aanpassen
(amendement)

Dit is verwoord in een amendement: