D66 Flevoland viert Internationale Vrouwendag

Yvonne den Boer (links) en Rachida Moreira Figueiredo (rechts) - Beeld: Monavid Photography

Vandaag, 8 maart, staat in het teken van de emancipatie van vrouwen en de voortgang op gebied van vrouwenrechten. Hoewel we op veel terreinen betekenisvolle voortgang boeken, is er nog een lange weg te gaan tot gelijke behandeling. Ook in de politiek. Onze kandidaten Yvonne den Boer (#2) en Rachida Moreira Figueiredo (#3) spreken zich uit.

Geef uitsluiting geen kans

Yvonne:

“Het thema van dit jaar is de vraag of vrouwen onbeperkt kunnen meedoen. Uitsluiten op welke manier dan ook mogen we niet toestaan. Daar moeten we altijd tegen in opstand komen.

Wat betekent dat voor vrouwen die volksvertegenwoordiger zijn?
Weet waarvoor je staat. Als volksvertegenwoordiger moet je je idealen volgen. Weet waarover je praat. Ken je onderwerpen en laat je goed informeren, op die manier sta je sterk. Geef uitsluiting geen kans. Spreek je uit als je merkt dat mensen je klein willen maken of uitsluiten.”

Help elkaar vooruit

Rachida:

Vrouwen zijn belangrijke steunpilaren in onze samenleving. Vaak zijn zij naast hun werk actief in (mantel)zorg, vrijwilligerswerk of in de politiek. Aan alle vrouwen wil ik meegeven: Volg je passie, vertrouw op jezelf en laten we elkaar vooral vooruit helpen.