Lokale D66 Nieuwjaarsbijeenkomst met Tweede Kamerlid Raoul Boucke over Lelystad Airport en energie

In ‘de Heerd’ werden 25 januari het nuttige en het aangename verenigd: Tweede kamerlid Raoul Boucke (D66) kwam op de nieuwjaarsbijeenkomst van de lokale D66 afdelingen praten over vliegtuigen en energie, twee onderwerpen waarvoor hij woordvoerder is. Naast leden van de partij waren ook andere genodigden aanwezig zoals leden van Stichting Red De Veluwe.

Lelystad Airport

Die middag nog had Raoul een commissiedebat met o.a. minister Harbers gehad over luchtvaart dus hij zat helemaal klaar om alle vragen over vliegen en natuurlijk Lelystad Airport te beantwoorden. De zorgen in de zaal rondom het mogelijk openen van het vliegveld waren duidelijk. De lokale afdelingen van D66 zien geen heil in een extra vliegveld want de natuur op de Noord Veluwe moet beschermd worden tegen meer stikstof en geluidsoverlast.

Uitdagingen energie

Daarnaast werd gesproken over energie uitdagingen; over de rol van kernenergie, de problemen met capaciteit op het elektriciteitsnetwerk en waarom saldering op zonnepanelen eigenlijk voor heel veel mensen oneerlijk uitpakt.

Lokaal: Samen Sterk op de Noord Veluwe

De receptie was georganiseerd door de D66 afdelingen gemeente Epe en Noord-Oost Veluwe (Heerde, Hattem en Oldenbroek). Dianneke Landman licht toe: “We hebben in het verleden andere D66 prominenten zoals Jan Terlouw en Jan Paternotte te gast gehad en dat leidde ook tot boeiende gesprekken. Het is belangrijk dat landelijke politici horen wat leeft hier op de Noord Veluwe en daarom is zo nuttig om dit soort bijeenkomsten te organiseren.”

Annemiek van Loon, wethouder voor D66 in de gemeente Epe: “samen met zes Noord Veluwse gemeenten heb ik als portefeuillehouder luchtvaart bij de minister onze zorgen over het opkopen van stikstof door Schiphol kenbaar gemaakt. Maar Raoul laat met z’n komst zien, dat we niet altijd naar Den Haag toe hoeven om gehoord te worden’!

Beeld: D66 Gemeente Epe