Lokaal D66 maakt zich op voor Provinciale Staten verkiezingen in maart

Op woensdag 15 maart 2023 zijn er weer verkiezingen in Nederland. We kiezen dan de Provinciale Staten. De Provinciale Statenverkiezingen gaan over het bestuur van onze eigen provincie. Er zijn 55 zetels te verdelen in Gelderland. De provincie beslist over een aantal grote onderwerpen, zoals woningbouw, verkeer, landbouw en natuur. Onderwerpen die niet alleen nu relevant zijn, maar die een grote impact op de toekomst kunnen hebben.

Kandidaten stellen zich voor

D66 afdeling Noord Oost Veluwe (Hattem, Heerde, Oldebroek en Elburg en de D66 afdeling voor de gemeente Epe organiseerden gezamenlijk een eerste kick-off bij VanOuds in Epe. Zes kandidaten van D66 voor de Provinciale Staten kwamen uit de hele provincie naar onze regio om zichzelf voorstellen, om te spreken over hun ambities voor onze provincie en om meer te horen over de specifieke uitdagingen voor onze regio.

Geen gemakkelijke opgaves

Uiteraard kwam Lelystad Airport voorbij als groot onderwerp en in het verlengde daarvan de stikstofcrisis, de huisvestingsopgave, specifiek om onze jongeren blijvend aan de regio te binden en de energietransitie die ons voorstaat. Geen gemakkelijke onderwerpen, waarbij ook nog eens de belangen van de grote Gelderse steden net iets anders liggen dan die van ons op de Veluwe.

15 maart 2023: Stemmen!

Er was dus gespreksstof genoeg en na de formele vragenrondes kon een en ander nog voortgezet worden een meer informele sfeer. De twee lokale afdelingen van D66 kijken terug op een geslaagde avond en roepen op om op 15 maart a.s. zeker uw stem te laten gelden.

v.l.n.r. D66 kandidaten PS23 Barbara Daam, Stefan Ruizendaal, Krista Heins, Frank Cornelisse, Sara Panis en Melih Uzun - Beeld: Paul van Halem