Kom jij stage lopen bij D66 in de Eerste Kamer?

Ben jij maatschappelijk betrokken? Ben jij altijd op de hoogte van wat er speelt in binnen- en buitenland? En ben je benieuwd naar hoe de politiek van binnenuit werkt? Dit is jouw kans!

De Eerste Kamerfractie van D66 is op zoek naar twee stagiairs voor een periode van minimaal vijf tot maximaal tien maanden voor twee dagen in de week (16 uur). De startdatum is 11 september 2023, de einddatum bepalen we in overleg. Een bijzondere periode om bij ons stage te lopen, want je werkt samen met een gloednieuwe Eerste Kamerfractie!

Beeld: Hans Kouwenhoven/Eerste Kamer

Wat ga je doen?

Als stagiair werk je samen met de fractiemedewerker en fractiesecretaris om de senatoren van D66 optimaal te ondersteunen in hun werk. Je denkt en schrijft mee bij de voorbereiding van debatten en overleggen. Zo leer je hoe het parlementaire proces in de Nederlandse democratie werkt. Je schrijft berichten voor de website van D66 in de Eerste Kamer en maakt content voor onze sociale mediakanalen. Je helpt bij evenementen van D66 in de Eerste Kamer (en soms daarbuiten). Zo bouw je mee aan een sterker D66 en breng je het werk van D66 in de Eerste Kamer voor het voetlicht.

Wie zoeken wij?

Je wil graag leren, je werkt goed en zorgvuldig onder tijdsdruk en je bent flexibel. Je begrijpt dat de ene week drukker is dan de andere en dat de werkplanning en -tijden op korte termijn kunnen veranderen. Je neemt initiatief, je kunt zelfstandig werken en hoofd- van bijzaken onderscheiden, en je bent in staat te prioriteren en schakelen tussen verschillende taken. Je hebt een brede algemene ontwikkeling, je bent politiek geïnteresseerd en je bent lid van D66, of hebt tenminste affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je volgt een opleiding op hbo- of wo-niveau, waarbij nadrukkelijk geldt dat iedere studierichting in aanmerking komt.

Het betreft een parttime stage. Je stage begint op 11 september 2023 en eindigt in overleg tussen februari en juli 2024. Je bent beschikbaar op de dinsdag: dit is de vaste vergaderdag van de Eerste Kamer. Je staat ingeschreven als student en beschikt doordeweeks over een OV-reisproduct. Wij bieden een stagevergoeding van ongeveer 200 euro per maand aan (op basis van 16 uur per week) en een telefoonkostenvergoeding van netto 15 euro per maand.

Solliciteren?

Je kunt je CV met motivatie (beide maximaal twee pagina’s) tot en met vrijdag 16 juni 2023 sturen naar [email protected] ten name van Anna Heredia (fractiemedewerker) met in het onderwerp Stage 2024/1. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in Den Haag in de week van 19 juni met senator Boris Dittrich en Anna Heredia. Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd. Nog vragen? Mail Anna Heredia dan op [email protected].