Boris Dittrich

Boris Dittrich - Beeld: Martijn Beekman

Al sinds 2019 maakt Boris Dittrich deel uit van de fractie van D66 in de Eerste Kamer. De onderwerpen waar hij zich iedere dag voor inzet liggen hem na aan het hart. Boris houdt van het analyseren van wetsvoorstellen, of het nou gaat om strafrecht, burgerlijk recht of vreemdelingenrecht. De controlerende taak die de Eerste Kamer heeft als het om wetgeving gaat, neemt Boris uiterst serieus.

• 68 jaar
  • Utrecht
  • Amsterdam

Met dank aan zijn tijd als advocaat in Amsterdam en als rechter in Alkmaar neemt hij veel juridische kennis mee naar de senaat. Ook Den Haag kent hij op zijn duimpje, ruim 10 jaar heeft hij zich in de Tweede Kamer voor D66 ingezet.

Na zijn tijd in de Tweede Kamer is Boris namens Human Rights Watch in New York en Berlijn wereldwijd pleitbezorger geweest voor LHBTI-rechten. Die passie voor gelijkheid en tegen discriminatie houdt hem ook in de Eerste Kamer dagelijks bezig.

Boris Dittrich: “Voor mij is de blik naar buiten belangrijk.” Boris gelooft dat wij als Nederland altijd kunnen leren van andere landen. Daarom is hij namens D66 lid van de parlementaire assemblee van de OVSE (Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa).