Samen werken aan democratie en duurzaamheid in de senaat

Vorige week werden Willemijn Aerdts, Boris Dittrich, Carla Moonen en Fatimazhra Belhirch geïnstalleerd als Eerste Kamerlid voor D66. Willemijn, Boris, Carla, Fatimazhra: van harte gefeliciteerd! Zelf kon ik er helaas niet bij zijn vanwege een acute ziekenhuisopname. Inmiddels vordert mijn herstel en ben ik vandaag alsnog geïnstalleerd. Met zijn vijven gaan we aan de slag om Nederland mooier, duurzamer en beter te maken.

De taak van Eerste Kamerleden is vooral het zorgvuldig toetsen van de kwaliteit van wetgeving. Voldoen wetten aan de Grondwet, aan Europese regels en aan internationale verdragen? Zijn wetten te begrijpen, uit te voeren en na te leven voor burgers, bedrijven en organisaties? Die afweging gaan wij maken, zoals D66’ers dat doen: met politieke kalmte en inhoudelijke scherpte.

Samen gaan we vanuit de Eerste Kamer werken aan onze duurzame en democratische idealen. Dat doen we met een mooi, sterk team met ervaring binnen de politiek, maar juist ook daarbuiten, als onderzoeker, rechter, dijkgraaf of bestuurder. Dat doen we in verbinding met andere partijen die onze principes en idealen delen. En dat doen we samen met onze leden.

Wij kijken uit naar de komende periode en hopen onze leden snel te kunnen ontmoeten.