Ruimte, verkeer en bereikbaarheid
"Ik kan kinderen alle sporten van de wereld leren, maar wat als die kinderen na hun schooltijd geen sportplek in de wijk kunnen vinden?". Die vraag stelde raadslid Joren Noorlander zich toen hij nog gymleraar was. In zijn maidenspeech vertelde hij over zijn motivatie om de politiek in te gaan.
"De raad zit vol met partijen die denken dat ze én de verkeersveiligheid kunnen verbeteren én de auto lekker hard kunnen laten doorrijden. Deze partijen weten dat ze liegen", zegt Robert van Asten in een opiniestuk. "De vraag is of u erin trapt".
"Ik kan kinderen alle sporten van de wereld leren, maar wat als die kinderen na hun schooltijd geen sportplek in de wijk kunnen vinden?". Die vraag stelde raadslid Joren Noorlander zich toen hij nog gymleraar was. In zijn maidenspeech vertelde hij over zijn motivatie om de politiek in te gaan.
"De raad zit vol met partijen die denken dat ze én de verkeersveiligheid kunnen verbeteren én de auto lekker hard kunnen laten doorrijden. Deze partijen weten dat ze liegen", zegt Robert van Asten in een opiniestuk. "De vraag is of u erin trapt".
Vooral in het zomerseizoen hebben veel Hagenaars overlast van motoren met een sportuitlaat en het permanente kabaal van verkeer. D66-kandidaat Can Güneyli: “Niet alleen worden mooie zomeravonden hierdoor verpest, maar bewoners doen soms geen oog dicht meer. Waarom accepteren we dit nog?”
Tussen de Grote Marktstraat en Hollands Spoor ligt een mooi maar vergeten stukje van de Haagse binnenstad. D66 komt met een brede aanpak om de wijk de aandacht te geven die ze verdient. Met dit plan laten we zien wat onze keuzes voor Den Haag zijn.
Mariahoeve is een ruime en rustige wijk, maar helaas is die ruimte en rust niet voor fietsers weggelegd. Op de Diamanthorst moeten fietsers een nauwe weg met een dun fietsstrookje delen met grote bussen, vrachtwagens en langsscheurende auto’s. En dat terwijl die fietsstrookjes vol zitten met scholieren. De bewonersorganisatie Mariahoeve en D66 raadslid Marieke van Doorn trekken aan de bel bij het stadsbestuur.
De Haagse VVD maakt een gezonde spreiding van die coffeeshops door de regio onmogelijk en daar zijn de bewoners van de Weimarstraat de dupe van.
De Boekhorststraat is een unieke winkelstraat vol opvallende winkels. Alleen is de nauwe straat ook een drukke en chaotische sluiproute waardoor het bezoekers afschrikt. De gemeente had vijf jaar geleden plannen om de straat aan te pakken, maar deze plannen zijn nooit uitgevoerd en verouderd. Daarom trekken D66, GroenLinks en PvdA aan de bel. “Het is tijd om een keuze te maken over de toekomst van deze straat”.
Vooral in het zomerseizoen hebben veel Hagenaars overlast van motoren met een sportuitlaat en het permanente kabaal van verkeer. D66-kandidaat Can Güneyli: “Niet alleen worden mooie zomeravonden hierdoor verpest, maar bewoners doen soms geen oog dicht meer. Waarom accepteren we dit nog?”
Tussen de Grote Marktstraat en Hollands Spoor ligt een mooi maar vergeten stukje van de Haagse binnenstad. D66 komt met een brede aanpak om de wijk de aandacht te geven die ze verdient. Met dit plan laten we zien wat onze keuzes voor Den Haag zijn.
Mariahoeve is een ruime en rustige wijk, maar helaas is die ruimte en rust niet voor fietsers weggelegd. Op de Diamanthorst moeten fietsers een nauwe weg met een dun fietsstrookje delen met grote bussen, vrachtwagens en langsscheurende auto’s. En dat terwijl die fietsstrookjes vol zitten met scholieren. De bewonersorganisatie Mariahoeve en D66 raadslid Marieke van Doorn trekken aan de bel bij het stadsbestuur.
De Haagse VVD maakt een gezonde spreiding van die coffeeshops door de regio onmogelijk en daar zijn de bewoners van de Weimarstraat de dupe van.
De Boekhorststraat is een unieke winkelstraat vol opvallende winkels. Alleen is de nauwe straat ook een drukke en chaotische sluiproute waardoor het bezoekers afschrikt. De gemeente had vijf jaar geleden plannen om de straat aan te pakken, maar deze plannen zijn nooit uitgevoerd en verouderd. Daarom trekken D66, GroenLinks en PvdA aan de bel. “Het is tijd om een keuze te maken over de toekomst van deze straat”.
Toont 24 van 25