D66: Geef hulpdiensten en openbaar vervoer de ruimte in Wateringse Veld

Beeld: Martijn Beekman

Het is de belangrijkste weg van Wateringse Veld, maar tijdens spitsuur staat het er muurvast. Niet alleen staan auto’s stil, ook bussen lopen eindeloze vertraging op en zelfs hulpdiensten komen er niet meer door. En doordat veel automobilisten de drukte via sluiproutes proberen te vermijden, worden stille woonstraten met spelende kinderen drukke verkeersaders. D66 wil actie om de wijk weer verkeersveilig te maken.

Buslijn 37, die over de Laan van Wateringse Veld loopt, gaat volgens plannen van EBS twee keer zo vaak te laten rijden. Een goede ontwikkeling, want hoe vaker de bus rijdt, hoe meer mensen de auto kunnen laten staan. Alleen lopen de bussen nu al enorme vertragingen op door de drukte op de weg. D66’er Anno Fekkes ziet wel een oplossing: verhardt de tramlijnen zodat ook bussen en hulpdiensten deze route kunnen nemen.

“Het openbaar vervoer, schoolgaande kinderen of mensen die op een ambulance wachten mogen niet het slachtoffer worden van de drukte”, zegt D66 fractievertegenwoordiger Anno Fekkes. In schriftelijke vragen stelt Fekkes voor om de tramlijn te verharden. Bovendien vraagt hij het college ook om meer te doen om woonstraten te beschermen tegen grote hoeveelheden auto’s. “Laten we alles op alles zetten om Wateringse Veld weer die rustige, veilige  en leefbare woonwijk te maken!”