Inhoudelijke gesprekken van start tussen D66, VVD, GroenLinks, PvdA en CDA

D66 is samen met VVD, GroenLinks, PvdA en CDA begonnen aan inhoudelijke gesprekken over het vormen van een nieuw college. Deze partijen volgen daarmee het advies van adviseur Piet Hein Donner op. D66-leider Robert van Asten: “Het is goed nieuws dat we de volgende stap in de formatie nemen en ons nu op de inhoud kunnen richten. We werken nu samen aan een stevig programma waarmee we de stad en de ruim 500.000 Hagenaars vooruit helpen.”

Constructieve gesprekken

De afgelopen dagen heeft Piet Hein Donner met alle partijen in de raad gesprekken gevoerd en daarna met D66, VVD, GroenLinks, PvdA en CDA vervolggesprekken gevoerd. Uit deze constructieve en open gesprekken blijkt dat deze vijf partijen onderling voldoende vertrouwen in elkaar hebben gekregen en nu bereid zijn inhoudelijk verder te praten over een nieuw stadsbestuur. De partijen hebben Donner daarom ook gevraagd deze nieuwe fase in de formatie in goede banen te laten leiden.

Het verschil maken
voor Den Haag

D66-leider Robert van Asten is blij dat er over de inhoud gesproken gaat worden. “Den Haag heeft een betrouwbaar, verantwoordelijk en daadkrachtig stadsbestuur nodig”, zegt Van Asten. “De onderhandelende partijen moeten nu een gezamenlijke visie op alle uitdagingen en de kansen voor de stad zien te vinden. Alleen zo kunnen we echt een verschil maken voor de ruim half miljoen Hagenaars”.