Politiek Café: ‘Ruimte voor woningbouw’

Over keuzes en oplossingen voor woningbouw gaan we met elkaar op maandag 6 maart in gesprek. D66-kandidaat voor Provinciale Staten (nummer 2 op de kandidatenlijst) Lyke Veen verzorgt een inleiding en hoort graag uw zorgen, wensen en oplossingen. Iedereen is welkom.

Fijn wonen in onze provincie

Iedereen moet fijn kunnen wonen in onze provincie. Om dat mogelijk te maken, moet er in de provincie voor onze inwoners worden gebouwd. Dat betekent dat een goede balans moet worden gevonden tussen verschillende prijsklassen en dat nieuwe woningen goed bereikbaar zijn met OV en fiets. Tevens moeten voorzieningen en natuur in de buurt zijn. D66 wil dat nieuwe woningen bijdragen aan een groene toekomst: energie- en klimaatneutraal zijn de norm bij nieuwe woningen.

Lyke Veen

Lyke Veen - Beeld: d66.nl

Lyke Veen (27 jaar) wil dat jongeren actief betrokken worden bij de werkzaamheden van de provincie. Ze heeft zich in de afgelopen 4 jaar in de Provinciale Staten ingezet voor 3 onderwerpen: mobiliteit, wonen en participatie. Lyke wil dat iedereen – jong en oud – fijn kan wonen in onze provincie. De provincie Utrecht is al haar hele leven haar thuis. Lyke is opgegroeid in Amersfoort, studeerde in Utrecht en woont inmiddels weer in Amersfoort. Lyke staat als nummer 2 op de D66-kandidatenlijst voor de verkiezingen van Provinciale Staten op 15 maart 2023.

Lyke gaat op maandag 6 maart a.s. graag met u in gesprek. Wat zijn de voor- en nadelen van het bouwen voor jongeren, gezinnen of ouderen voor de verschillende voorzieningen? Wat zijn de normen voor het aantal woningen van welke grootte en in hoeveel bouwlagen? Wat betekent dat voor het groen (inclusief de bomen) in de directe omgeving en de parkeerdruk. Wat zijn de criteria voor het passend zijn in de omgeving? Kunnen de omwonenden invloed hebben op de keuzen en kunnen zij ook profiteren van de nieuwbouw? En wat zijn mogelijke alternatieven?

Meer informatie

Dit Politieke Café van D66 vindt plaats in Lokaal-O in Baarn. Om een beeld te krijgen van het aantal deelnemers ontvangen wij graag een aanmelding via [email protected]. Iedereen is van harte welkom en de toegang is gratis.

• Datum: maandag 6 maart 2023
  • Tijd: 20.00 tot 22.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)
  • Adres: Lokaal-O, Kerkstraat 28 in Baarn
  • Entree: gratis