Betrokken Arnhemmers: ontmoet onze lijstduwers

Onze lijstduwers: #22 Stefan Rebergen, #23 Pascal Rietman en #26 Willem Vierdag Beeld: D66 Arnhem

D66 Arnhem kiest voor een levendige stad. Dat zie je terug in ons programma, maar ook aan de lijstduwers op onze kandidatenlijst. Prominente Arnhemmers uit de cultuur- en evenementensector ondersteunen de lijst en het programma van D66 in Arnhem.

Ontmoet Stefan Rebergen
kandidaat #22

Stefan Rebergen is de directeur van twee organisaties die tot de kern van Arnhem als creatieve en levendige stad behoren: Luxor Live en popcentrum Jacobiberg.

Ook is hij voorzitter van Stichting Rijndistrict, dat ruimte maakt voor creatief ondernemerschap op en rond bedrijventerreinen Het Broek en Rijnpark. De basis van Stefans werk ligt in het ondernemerschap. Na de evenementenwereld, bij het bedrijf achter De Zwarte Cross, belandde hij in het hart van de Arnhemse cultuursector.

Stefan kiest voor een optimaal cultuuraanbod voor alle Arnhemmers en in de hele stad. De drempels om mee te doen en je te ontwikkelen als muzikant of maker moeten laag zijn en regels moeten creatieve ondernemers niet in de weg zitten. En dat past natuurlijk naadloos bij onze inzet voor toegankelijke cultuur in noord én zuid en ruimte voor creatief ondernemerschap. Heel logisch dus, dat Stefan als lijstduwer onze inzet ondersteunt!

Ontmoet Pascal Rietman
kandidaat #23

DJ en ondernemer Pascal Rietman is in Arnhem vooral bekend als oprichter van 8Bahn, dat van 2007 tot 2019 vanuit Arnhem naam maakte met dance events in binnen- en buitenland.

Ook exploiteerde hij underground eventlocatie Havenloods. Sinds 2017 brengt hij zijn ervaring uit de evenementenwereld naar het mbo en hbo, waar hij ondernemende studenten op weg helpt.

Hij deelt met D66 de liefde voor een levendige stad waarin de ruimte is voor creatief ondernemerschap dat ook buiten de gebaande paden denkt. Alleen al daarom past hij fantastisch bij onze ambitieuze kandidatenlijst!

Ontmoet Willem Vierdag
kandidaat #26

Willem Vierdag is ondernemer en oprichter van communicatie- en marketingbureau LBL, een creatief Arnhems bedrijf dat werkt voor organisaties als Tennet, Staatsbosbeheer en Jumbo Supermarkten, maar ook werkt aan de PR van een aantrekkelijk Arnhem in opdrachten voor bijvoorbeeld Arnhemse woningbouwprojecten.

Daarnaast is Willem mede-oprichter en eigenaar van Nieuw Vertier, het bedrijf achter bekende Arnhemse horecagelegenheden als Babo café, Strand Zuid, Club Rembrandt en Brasserie Thialf. Net als D66 maakt Willem met zijn ondernemerschap Arnhem graag een stukje leuker.

Ook op andere gebieden zet Willem zich in voor een aantrekkelijke stad. Zo voerde hij in 2016, net als D66, campagne vóór de ontwikkeling van Stadsblokken-Meinerswijk met natuur én woningen. Een mooi bouwplan en meer toegankelijk groen waren het resultaat. En naast zijn werkzame leven zet hij zich onder andere in als bestuurslid van de Stichting Eusebius Arnhem en is hij sinds kort lid van de Raad van Toezicht van Startclub Arnhem. We zijn enorm blij dat deze betrokken Arnhemmer D66 als lijstduwer ondersteunt!