Susan van Ommen

Susan van Ommen - Beeld: Jan Adelaar

Susan van Ommen (1983) was van maart 2018 tot maart 2022 raadslid voor D66 Arnhem. Daarvoor was zij al plaatsvervangend raadslid en fractievolger, en voorzitter van de Jonge Democraten afdeling Arnhem-Nijmegen.

• 41 jaar
  • Arnhem
  • Zij/haar

“Arnhem moet een stad zijn waar iedereen alle ruimte krijgt om zichzelf te zijn. Want iedereen is anders, maar we zijn allemaal Arnhemmers.”

“De afgelopen vier jaar heb ik met veel plezier afwisselend als commissielid en vervangend raadslid meegedraaid; nu is het tijd voor een raadszetel. Het coffeeshopbeleid blijft mijn aandacht houden. Daarnaast wil ik me bezighouden met taal. Begrijpelijke taal voor iedereen. De gemeente en ook politici worden nog te vaak niet begrepen door de Arnhemse inwoners. Daardoor raken mensen in de schulden en blijven kiezers thuis. Dat moet anders en dat ga ik de komende vier jaar veranderen.”

Susan van Ommen is docent Nederlands, heeft een Master in Islam en een Bachelor Internationale Betrekkingen. Van Ommen is al langere tijd actief voor D66, met onder andere een stage bij D66 Gelderland, als voorzitter van Jonge Democraten afdeling Arnhem-Nijmegen en als fractievolger van de Arnhemse D66 fractie. In de periode 2014-2018 verving zij op grond van de Kieswet Werner Kaatee als raadslid voor een jaar, van september 2014 tot september 2015 en Suzan Kemperman van januari tot april 2016. Beiden konden om gezondheidsredenen tijdelijk hun functie niet vervullen.

Onderwijskundig adviseur bij Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)