Vrij om te ondernemen en innoveren

INNOVATE Meetup 6, thema ‘De Nieuwe Starter’ vanuit het pand van Startclub Arnhem, 31 maart 2021. Een initiatief van Innovatiefabriek Arnhem om de innovatie in Gelderland een impuls te geven. Beeld: Barbara Kerkhof voor INNOVATE

Startups en het mkb zijn de motoren van banen en innovatie, en daarmee van de groei van onze lokale economie. We willen dat Arnhem de mkb-vriendelijkste stad van Gelderland wordt. Om dat te stimuleren, willen we ondernemers de ruimte geven. Regels moeten minder beperken, bijvoorbeeld in regelluwe zones.

Creativiteit en innovatie zijn dé kracht van Arnhem. We maken ruimte voor ondernemerschap vanuit mbo en hbo, zoeken de samenwerking op over de grenzen en zetten in op onze topsectoren: energie, mode en dienstverlening.

Ook de overgang naar een duurzaam Arnhem biedt economische kansen. We ondersteunen bedrijven om duurzame maatregelen te treffen die zich terugverdienen. Daarnaast kiezen we voor toekomstbestendige werklocaties.

Terwijl de stad zich ontwikkelt, moet de lokale en regionale economie mee-ontwikkelen. Bij een groter aantal inwoners hoort ook nieuwe werkgelegenheid. En dat kan ook, want er zijn economische kansen genoeg. Startups en het mkb zijn de motoren van banen en innovatie, en daarmee van de groei van onze lokale economie. Arnhem moet daarom de mkb-vriendelijkste stad van Gelderland worden. We zetten in op creativiteit en innovatie, maken ruimte voor ondernemerschap vanuit het mbo en hbo

Niet alleen voor de inwoners zelf is Arnhem een aantrekkelijke stad. Verschillende parels zetten Arnhem nationaal en internationaal op de kaart. Dit is belangrijk voor onze lokale economie en voor de levendigheid in de stad. Daar kunnen we als gemeente nog meer uit halen.

Energiebesparing en verduurzaming zijn een belangrijke stap naar een energieneutraal Arnhem. Zo garanderen we een veilige en leefbare stad, voor de Arnhemmers van nu en voor toekomstige generaties.

Toont 3 van 3

Samen met inwoners, ondernemers en leden hebben we nagedacht en gesproken over onze ideeën voor de toekomst. In het verkiezingsprogramma lees je deze plannen waarmee we de komende jaren aan de slag willen gaan.

Je bent pas vrij als iedereen dat is. D66 gelooft in gelijke kansen voor iedereen en hulp voor wie het nodig heeft.