D66 met een mooie uitslag door in de raad!

D66 heeft weer het vertrouwen gekregen van de Amsterdammer! De Amsterdammer heeft duidelijk gekozen voor een groene toekomst, meer betaalbare woningen en het beste onderwijs! D66 is met 7 zetels weer terug in de raad! Lijsttrekker Reinier van Dantzig ‘‘De Amsterdammer heeft zich uitgesproken en duidelijk gekozen voor een progressieve groene toekomst. Wij gaan ons de komende jaren keihard inzetten om te bouwen als nooit tevoren, de stad te vergroenen en ieder kind de kans te geven om het beste uit zichzelf te halen!’’

Wonen, klimaat en onderwijs

De Amsterdammer heeft gekozen. Voor D66 zijn er 3 topprioriteiten voor de stad. Wonen, klimaat en onderwijs. Dit heeft de stemmer overtuigd. Ten eerste gaan we ons de aankomende jaren hard maken voor de realisatie van 9000 woningen per jaar met de nadruk op het middensegment. Ten tweede gaan we voor het klimaat alles doen wat er in onze macht ligt. We laten geen dak onbenut, we gaan de stad verder vergroenen en maken maatwerkafspraken met de 20 grootste vervuilers in de stad. En ten derde gaan we het onderwijs verbeteren door kinderen een rijke schooldag aan te bieden met een lunch of ontbijt op school. Geven we leraren voorrang op woningen en investeren we in scholen met leerachterstanden. Van Dantzig: ‘‘Ons programma is ambitieus en daadkrachtig. We gaan ons hard maken om in de nieuwe coalitie zoveel mogelijk van onze beloftes aan de kiezer waar te maken.’’

Samenwerking en nieuwe coalitievorming