Van Maldegem lijsttrekker D66 Veere

De leden van D66 hebben alle lijsttrekkers gekozen die de kieslijsten in Zeeland volgend jaar maart gaan aanvoeren bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. De afgelopen weken konden Veerse leden kiezen uit Alex Maas, Marion van Stiphout en Jacco van Maldegem. Jacco van Maldegem kreeg de meeste stemmen en daarmee nummer 1 op de Veerse D66-lijst.

Jacco van Maldegem - Beeld: D66

“Vier jaar geleden heeft D66 het net niet gered om een zetel te bemachtigen. We gaan samen er alles aan doen om terug te keren in de raad.” aldus Van Maldegem. “Het enthousiasme is in ieder geval groot. Dat blijkt wel uit het feit dat leden echt iets te kiezen hadden bij de lijsttrekkersverkiezingen.” Jacco van Maldegem is nu nog fractievoorzitter voor D66 in de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg, maar verhuist deze zomer terug naar Westkapelle, waar zijn vriendin en hij zijn opgegroeid.

Belangrijke thema’s

De belangrijke thema’s voor Van Maldegem zijn het parkeerbeleid, woningbouw, de bestuurlijke cultuur in Veere en de financiële situatie van de gemeente. “We moeten zorgen dat Veere een gemeente is waar jongeren terecht kunnen voor hun eerste woning, waar iedere kern goed bereikbaar is, waar wethouders en daarmee de gemeente echt luistert naar zorgen en noden van de inwoners en dat het huishoudboekje van de gemeente op orde is.”

Andere kandidaten op de lijst

Nu D66 Veere een lijsttrekker heeft gaat het schrijven van het verkiezingsprogramma van start en kunnen de leden van D66 in de gemeente zich kandideren voor de overige posities op de lijst. Van Maldegem: “Samen met Alex en Marion hoop ik nog veel meer leden te enthousiasmeren om zich in te zetten voor de Veerse gemeente namens D66.”
Na de stemmingen voor de volgorde op de lijst is de kieslijst eind oktober gereed en is duidelijk wie de campagne in gaan om het beste resultaat voor D66 in de gemeenteraadsverkiezingen in Veere neer te zetten.