Kandidatenlijst D66 bekend

De kandidatenlijst van D66 Veenendaal voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar is bekend. Eerder dit jaar werd Youssef Boutachekourt – huidig fractievoorzitter – al verkozen tot lijsttrekker; op de afdelingsvergadering van 13 december jl werd bekend welke 17 andere Veenendalers met hem op de D66-lijst staan.

Op positie 2 staat als hoogste nieuwkomer Maud Diepeveen-Veraar. Met van oorsprong Veense roots, heeft Maud bij D66 Utrecht eerder ervaring opgedaan als campagneleider. Ze is tevens oprichter/directeur van Goodfish Foundation.

Op plek 3 staat huidig commissielid Jelle Hordijk, gevolgd door student Robin Palma op nummer 4. Hij deed ervaring op binnen de campagne van Team Kaag en de Tweede Kamerverkiezingen begin dit jaar. Op plek 5 staat Bastiaan Vinke, docent Natuurkunde en eerder actief binnen de afdeling als penningmeester.

Op plek 6 staat Dennis Weijers. Dennis studeert politicologie en deze interesse heeft hij niet van een vreemde, want hij is de zoon van Nermina Kundić; op dit moment wethouder in Soest maar ook eerder actief als wethouder namens D66 in Veenendaal.

Perihan Özgül, Judah Teunissen, Wil Lochtenberg, Jaap Zuidema hebben diverse jaren ervaring in raadscommissies en ook huidig afdelingsvoorzitter – en eerder raadslid en fractievoorzitter – Coby van den Heuvel is als een van de lijstduwers op de lijst terug te vinden.
Onderaan de lijst staat Roy Dielemans, hij was namens D66 zo’n 7 jaar actief binnen de gemeenteraad. Andere kandidaten zijn de ondernemers John Niessen en Wim Aalbers.

Lijsttrekker Youssef Boutachekourt spreekt van een ‘toplijst’: “Het is een prachtige mix van jong en oud, ervaring en veel nieuw talent, en een mooie afspiegeling van Veenendaal, in al zijn diversiteit. Met deze mensen gaan we vol vertrouwen richting de verkiezingen om in maart om een goed resultaat voor D66 én Veenendaal neer te zetten.”

De volledige lijst van D66:

1. Youssef Boutachekourt
2. Maud Veraar – Diepeveen