Coby van den Heuvel

• 60 jaar
  • Rhenen
  • Veenendaal

Ik ben politiek actief geworden nadat ik – nog als ‘gewone’ inwoner – erachter kwam dat er heel veel erfgoed verloren ging in Veenendaal. Specifiek: de gevel van de Scheepjeswolfabriek.  Ik kon me niet voorstellen dat we hier als gemeente geen geld voor over hadden. Het behoud van erfgoed – belangrijk voor de historie en identiteit van Veenendaal – , én van groen – belangrijk voor een prettige leefomgeving – , heeft altijd mijn speciale aandacht gehad. Maar ook opkomen voor vrijheden van mensen en mensen gelijke kansen bieden vind ik heel belangrijk. En altijd kiezen voor de beste oplossing voor de lange termijn.

Waarom D66

Als D66 laten we wat mij betreft altijd een positief kritisch geluid horen, of je nu in de oppositie zit of onderdeel van een coalitie uitmaakt. En welke dossiers of onderwerpen er ook voorbij komen, laten we de hoofdtaak van het gemeentebestuur niet vergeten:  om te zorgen voor een prettige leefomgeving voor mensen, de inwoners van Veenendaal.

Mijn wensen voor Veenendaal

De polarisatie in de samenleving neemt toe. Ook in Veenendaal. De grootste uitdaging voor de komende jaren is mi dan ook dat we één samenleving blijven. Met alle Veenendalers. Dat we elkaar blijven vinden, elkaar leren kennen en naar elkaar luisteren. Zodat iedereen in Veenendaal mee kan doen en zichzelf kan zijn, ongeacht afkomst, geslacht, geloof of seksuele voorkeur. En tot slot, maar van het grootste belang: het klimaat. Op dit gebied zijn uiteraard niet alleen lokale initiatieven van belang maar moeten we groter en breder kijken. Want onze toekomst staat op het spel als we niet snel maatregelen nemen die ten goede komen aan het klimaat, en de leefbaarheid van onze omgeving.