In Memoriam Jan van Esch

Jan van Esch - Beeld: Saskia Moerman

Met groot verdriet, maar dankbaar voor wat hij voor ons heeft betekend, delen wij mede dat op 26 maart 2024 ons geliefd D66-raadslid Jan van Esch is overleden. Jan was al enige tijd ernstig ziek, maar hij bleef strijdbaar en positief tot het einde.

Jans liefde voor Tilburg en de politiek was groot en het raadslidmaatschap was hem op het lijf geschreven. Met ruim zeventien jaar aan politieke ervaring was hij bovendien onze nestor, steun en toeverlaat van de fractie. Naast raadslid in de Tilburgse gemeenteraad, was Jan ook voorzitter van verschillende commissies en eerste plaatsvervanger van de burgemeester, als voorzitter van de gemeenteraad.

Levensgenieter

Behalve zijn passie voor de politiek, was Jan vooral een echte levensgenieter. Proosten op het leven deed hij het liefste met een tripeltje in de bruine kroeg, waar hij iedereen kende. En iedereen kende Jan.

Wij zullen Jan vreselijk missen. Wij wensen Simone, zijn kinderen en kleinkinderen, familie en zijn vele vrienden heel veel sterkte toe bij dit verlies.