D66 Provincie Groningen zoekt fractiemedewerker!

Heb jij een passie voor politiek? Vind jij het leuk om jezelf te verdiepen in verschillende onderwerpen? En ben jij een echt organisatietalent? Dan is de Statenfractie van D66 Provincie Groningen op zoek naar jou!

De functie

Onze fractie zoekt een enthousiaste fractiemedewerker voor 8 tot 12 uur per week. Als fractiemedewerker ben jij degene die onze fractie ondersteunt op beleidsmatig- en organisatorisch gebied. Jij zorgt ervoor dat de fractie zich volledig kan focussen op de politiek, en er is zeker ruimte voor jou om ook op politiek vlak een bijdrage te leveren. Zo help je mee met het schrijven van moties, initiatiefvoorstellen en persberichten, doe je onderzoek, regel je het contact met de pers én weet je wanneer het ‘d’ of ‘dt’ is. Als fractiemedewerker vervul je een belangrijke ondersteunende rol in en rond de Statenfractie van D66 Provincie Groningen.

Als fractiemedewerker kan jij je verder verdiepen in de politiek en jouw eigen politieke netwerk verbreden. Het is voor ons dan ook een pré als je aantoonbare interesse hebt in de politiek en het sociaal-liberale gedachtegoed.

Functie-eisen

Het zou fijn zijn als je:

• goed bent in communicatie
  • goed kan schrijven, en vooral herschrijven
  • een kei bent in organiseren
  • nauwkeurig en snel kan werken
  • zelf initiatief neemt
  • goed bent in het analyseren van stukken
  • al kennis hebt van de Groningse politiek, of een brede interesse in politiek (dit kan via je studie, maar hoeft niet)
  • affiniteit hebt met D66 en het sociaal-liberale gedachtegoed
  • lidmaatschap van D66 is een pré
  • beschikbaar bent op maandagavond en op woensdag (overige werktijden zijn in overleg)
  • buiten de maandagavond en woensdag flexibel beschikbaar bent
  • goede digitale vaardigheden hebt

Dienstverband

Het betreft een tijdelijk dienstverband van in eerste instantie een half jaar voor 8 tot 12 uur per week. Bij goed functioneren zal dit worden verlengd. De vergoeding is marktconform.

Geïnteresseerd?

Herken jij jezelf in dit profiel? Ben je flexibel inzetbaar, telefonisch goed bereikbaar en heb je geen 9-tot-5-mentaliteit? Heb je altijd al werk willen maken van je politieke interesse? Dan zoeken wij jou!

Solliciteren kan door je CV en motivatiebrief uiterlijk 10 april te sturen naar [email protected] t.a.v. fractievoorzitter Paula Benjamins-van Oudheusden. Voor meer informatie of vragen over de functie kun je contact opnemen met Paula via hetzelfde mailadres.