Landbouwgronden verkeerd geregistreerd: D66 stelt vragen

Naar aanleiding van berichtgeving van de NOS over onderzoek naar verkeerd geregistreerde landbouwgronden uitgevoerd door Investico heeft de Statenfractie van D66 de volgende schriftelijke vragen gesteld aan het college:

1)

Uit het onderzoek bij 36 gemeenten, provincies en waterschappen blijkt dat van de 749 landbouwgronden die boeren lieten registreren, er 192 waren waar wat mis mee was. Heeft de provincie de verkeerd geregistreerde landbouwgronden in Groningen in kaart? Hoeveel landbouwgrond betreft dit in totaal?

2)

Welke maatregelen heeft het college tot zijn beschikking tegen (on)opzettelijke fraude met verkeerd geregistreerde landbouwgronden, indien hier sprake van is in de provincie Groningen? Is het college bereid om deze in te zetten?

3)

Om (on)opzettelijke fraude met het registreren van landbouwgronden in de toekomst te voorkomen zijn naar de mening van D66 maatregelen noodzakelijk. Welke maatregelen heeft het college tot zijn beschikking en welke maatregelen is het college bereid te nemen om toekomstige fraude met landbouwgronden te voorkomen?