Het is de Dag van Europa!

Op de dag van Europa vieren we het begin van de Europese samenwerking met de Schumanverklaring van 1950. Dat Europese samenwerking belangrijk is voor Groningen, klinkt vanzelfsprekend…maar hoe belangrijk is Europa precies voor onze provincie? Daarover hebben wij schriftelijke vragen gesteld!

Wanneer het College onze vragen heeft beantwoord, wordt duidelijk hoe belangrijk een sterk Europa is voor onze provincie! Wij willen bijvoorbeeld weten hoeveel geld de provincie vanuit de EU ontvangt, welke projecten afhankelijk zijn van Europese steun en welke projecten in gevaar komen bij ‘uitholling’ van de EU, zoals voorgesteld door andere partijen. Je kunt hier alle vragen lezen die we aan het College hebben gesteld.

6 juni stemmen we in Nederland voor het Europees parlement. Bij deze verkiezingen wordt de koers van Europa voor de komende 5 jaar bepaald. Vind jij ook dat onze provincie baat heeft bij een sterk Europa, waarin Nederland niet dwarsligt, maar juist leiding neemt? Stem 6 juni D66.