Floor Buigel nieuw Statenlid D66

Tijdens de vergadering van de Provinciale Staten van woensdag 8 november is Floor Buigel geïnstalleerd als nieuw Statenlid namens D66. Daarmee is de vacature die ontstond na het vertrek van voormalig fractievoorzitter Sander Claassen weer gevuld. Buigel gaat samen met fractievoorzitter Paula Benjamins-van Oudheusden de fractie van D66 vormen.

Levensloop

De 26-jarige Buigel groeide op in Warffum en verhuisde op 18-jarige leeftijd voor haar studie naar Groningen, waar zij international financial management studeerde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tijdens haar studie zette Buigel haar eerste stappen in de politiek als fractievoorzitter van de studentenpartij Lijst Calimero in de Universiteitsraad. In het dagelijks leven is Buigel strategisch adviseur bedrijfsvoering bij de Veiligheidsregio Groningen.

Jongste Statenlid

Met haar 26 jaar is Buigel het jongste Statenlid van de provincie Groningen. In haar maidenspeech vroeg ze dan ook om meer aandacht voor jongerenparticipatie bij provinciaal beleid en diende met een aantal andere partijen een amendement op de begroting in om het budget voor jongerenparticipatie de komende jaren te verhogen.