Duurzaamheid centraal stellen

In de komende periode moet met kracht ingezet worden op woningbouw en duurzaamheid. Dit stelt D66 in antwoord op vragen van Gemeentebelangen, de grootse partij in de gemeenteraad van Noordenveld. De partij heeft met alle partij gesprekken gevoerd over een nieuw college.
D66 vindt wel dat er een realistisch plan moet komen, en dat is niet makkelijk in deze tijd. De gemeente heeft moeite om goed personeel aan te trekken en de gevolgen van de oorlog in de Oekraïne zijn goed merkbaar. De inflatie loopt flink op en dat maakt de financiën voor de komende jaren erg onzeker.

Inmiddels heeft GB besloten verder te praten met de VVD en de Duofractie PvdA/GroenLinks. “Wij zullen deze mogelijke coalitie op de daden beoordelen en special letten op de klimaat en duurzaamheidsplannen. De VVD is daar altijd erg kritisch over en verschillen veel met ons”, aldus fractievoorzitter Frederik van Lookeren Campagne.