Wethouder den Teuling benoemd

De gemeenteraad van Gemeente Leudal heeft op dinsdag 17 september Jan den Teuling (D66) en Pieke Houben (Samen Verder) met algemene stemmen benoemd tot wethouders. Zij vervangen Heleen Wijers en Robert Martens die eerder waren opgestapt.

Selectie

Jan den Teuling en Pieke Houben - voorafgaand aan de raadsvergadering in gesprek met Stan Backus Beeld: Leo Schouten

Jort Raemakers verklaarde dat de fractie van D66 ook was verrast door het vertrek van Martens, maar daarna snel een open procedure heeft gestart om een nieuwe wethouder te vinden. Meerdere gekwalificeerde kandidaten hebben zich gemeld en gekozen is voor den Teuling vanwege zijn kwaliteiten en ervaring en tevens omdat hij onmiddellijk beschikbaar was. Den Teuling ambieert niet om na de verkiezingen van 2026 wethouder te blijven in Leudal.

de stemcommissie is aan het werk - Beeld: Leo Schouten

Met alle fracties gesproken

Jan den Teuling en Pieke Houben - leggen de eed en gelofte af Beeld: Leo Schouten

Den Teuling heeft inmiddels met alle fracties gesproken en dat werd zeer gewaardeerd. De oppositiefracties waardeerden dat den Teuling wethouder van alle partijen wil zijn en dat hij wil proberen om de bestuurscultuur in Leudal te veranderen.

Unaniem gekozen

Het nieuwe college - zonder de burgemeester Beeld: Romy van Heur

De waardering bleek eruit dat beide wethouders unaniem werden gekozen. D66-Leudal wenst hen veel succes bij het uitoefenen van het ambt.