D66-Leudal zoekt een nieuwe wethouder

Na het vertrek van wethouder Robert Martens zal D66-Leudal een nieuwe kandidaat aandragen als wethouder in Leudal. Dit loopt via een open sollicitatieprocedure.

Achtergrondinformatie

Gemeentehuis Leudal - Beeld: Leo Schouten

D66-Leudal is een betrouwbare en constructieve coalitiepartij die verantwoordelijkheid neemt en keuzes durft te maken in het algemene belang, voor alle inwoners van Leudal. Samen met Samen Verder en het CDA vormt D66 de coalitie. De coalitie heeft 16 van de 25 zetels in de raad. De nieuwe wethouder zal samen met wethouders van Samen Verder, het CDA en de burgemeester deel uitmaken van het college van B&W.

Profielschets

De nieuwe wethouder zal in principe de portefeuille overnemen met als belangrijkste onderwerpen onderwijs, volkshuisvesting en economie. Voor D66-Leudal is het belangrijk dat een wethouder zich thuis voelt in deze terreinen, zoekt naar duurzame oplossingen en een toekomstgerichte visie laat zien in de plannen voor onze gemeente. Onze wethouder is het boegbeeld van D66-Leudal in het college van B&W in Leudal. Hij of zij is een gedreven bestuurder met een eigen visie, die inspireert en leden aan de partij weet te binden. De wethouder is communicatief sterk, debatteert op overtuigende, sympathieke wijze en kan goed omgaan met de media. Een uitgebreidere profielschets (zoals vastgesteld door de ledenvergadering van D66-Leudal) is hier beschikbaar. Verdere inlichtingen kunnen worden opgevraagd bij de fractievoorzitter, Jort Raemakers.

Sollicitatie

Kandidaat-wethouders kunnen zich tot uiterlijk donderdag 29 augustus 2024 melden bij de fractie van D66-Leudal door een motivatiebrief met CV te sturen naar de fractievoorzitter Jort Raemakers.