D66 betreurt het vertrek van wethouder Heleen Wijers

Met teleurstelling hebben wij kennis genomen van het besluit van wethouder Heleen Wijers (Samen Verder) om haar functie per direct neer te leggen. Sinds haar aanstelling in 2022 heeft Heleen zich met hart en ziel ingezet voor diverse belangrijke dossiers, zoals het accommodatiebeleid, hoogwaterbeheer en afvalbeleid.

Complexe dossiers

Als wethouder stond Heleen Wijers voor de grote lijnen van deze complexe dossiers, waarbij de D66-fractie altijd volledig achter haar stond. Ondanks de kritische houding van sommige raadsleden, hebben haar inspanningen geleid tot positieve resultaten, zoals de verbeterde kwaliteit van het PMD-afval.

Heleen Wijers - Wethouder van juni 2022 tot/met mei 2024 Beeld: Gemeente Leudal

Samenwerking coalitie goed

Wij willen benadrukken dat de samenwerking binnen de coalitie van Samen Verder, CDA en D66 goed is, ook na het vertrek van Heleen Wijers. Voor belangrijke dossiers, zoals het accommodatiebeleid en de zwembadvisie, zullen we samen op zoek gaan naar snelle en structurele oplossingen.

Dank

D66 Leudal wil graag nog met Heleen in gesprek over haar ervaringen. We danken haar voor haar toewijding en de waardevolle bijdrage die zij heeft geleverd aan onze gemeente. We wensen haar veel succes en geluk in haar toekomstige uitdagingen.