D66 gaat door met twee zetels

Beeld: Kenneth Stamp

Beste leden en kiezers,

D66 Hollands Kroon heeft vrijwel exact hetzelfde resultaat behaald als bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Hoewel we natuurlijk altijd hopen op meer steun, zijn we blij met dit resultaat. Het betekent dat er in onze gemeente nog steeds een significante plek is voor een progressieve partij die niet bang is om verantwoordelijkheid te nemen. We hebben ons in de afgelopen vier jaar over diverse zaken, in het algemeen belang, uitgesproken en dat is niet altijd populair. We zijn daarom dankbaar voor het vertrouwen dat zovelen toch weer geven in datzelfde algemene belang! We gaan de komende vier jaar weer met twee zetels werken aan duurzaamheid en gelijke kansen in Hollands Kroon.

Tegelijk hebben we in Hollands Kroon een nieuwe grootste partij: Onafhankelijk Hollands Kroon (OHK). Met 8 zetels laten zij de andere partijen ver achter zich. Dat is een felicitatie waard! Zij hebben duidelijk de gunst van de kiezer gekregen. Wat ons betreft neemt OHK daarom het initiatief voor het uitzetten van het vervolg van deze verkiezingen. We kijken ernaar uit om in dat vervolg ook zoveel mogelijk onze D66 standpunten verwezenlijkt te krijgen.

Met sociaal-liberale groet,

Maarten Versluis