Mbo is van belang!

Kiki Hagen was in onze afdeling en daar hebben enkele van onze kandidaten met haar gesproken. Politiek in Den Haag is misschien niet hetzelfde als politiek in de gemeente, maar het heeft allemaal met elkaar te maken.

Gerrit Hartholt (#5), Manon Toonen (#6) Rudi Reinders (#3) en kamerlid Kiki Hagen op 2 maart 2022. Beeld: Praxedis Bouwman

Mbo van belang

Kiki houdt zich in de Tweede Kamer onder anderen bezig met mbo. Het liefst zouden we stoppen met de term laag opgeleiden, want dat is helemaal niet passend. Vakmensen zijn ontzettend hard nodig.

Ook hebben mbo-studenten afgelopen jaren het lastig gehad door de maatregelen omtrent corona. Veel studenten moesten een mbo-opleiding kiezen zonder dat ze de school konden bezoeken. Daardoor moet er meer ruimte zijn om een keuze te kunnen maken, maar ook tijd voor de student om de keuze te kunnen herstellen.

Circulaire economie

De uitreiking van de Antoinette Stegeman-Drijber duurzaamheidsprijs bracht Kiki onder anderen ook naar de afdeling, die is uitgereikt aan de Reestlandhoeve. Meer hier over is te lezen in dit bericht.

Een circulaire economie kan ook in Hardenberg nog meer gestimuleerd worden, door bijvoorbeeld kringlooplandbouw, maar ook door anderen. Door duurzamer om te gaan met energie en de omgang met afval.