๐ƒ๐ž ๐ง๐ข๐ž๐ฎ๐ฐ๐ž ๐Ž๐ฆ๐ ๐ž๐ฏ๐ข๐ง๐ ๐ฌ๐ฐ๐ž๐ญ ๐ž๐ง ๐ฏ๐ž๐ซ๐ฉ๐ฅ๐ข๐œ๐ก๐ญ๐ž ๐ฉ๐š๐ซ๐ญ๐ข๐œ๐ข๐ฉ๐š๐ญ๐ข๐ž

De nummer #7 van onze lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen Paulus Blom schreef al eerder een boek over #burgerparticipatie en waarom dit (vaak) niet gebeurt.

Omgevingswet

Hierover, en over participatie in het kader van de Omgevingswet, schreef hij een blog voor Imagro. Paulus verwacht dat in de meeste gemeenten dik gedrukt in het coalitieakkoord zal staan: โ€œWij gaan naar burgers luisteren!โ€

Niet in Gennep

In Gemeente Gennep heeft het College echter al voor de verkiezingen besloten dat voor heel veel initiatieven participatie #niet verplicht is. Via een amendement hebben wij ervoor gepleit dat participatie ๐€๐‹๐“๐ˆ๐‰๐ƒ vanzelfsprekend moet zijn, juist ook bij kleine initiatieven. De meerderheid van de #Raad kon zich hier niet in vinden en dat is een enorme gemiste kans!

Tijd voor vernieuwing

Het is tijd. Tijd voor echt andere keuzes. Tijd om te kiezen voor meer vernieuwing in de manier waarop we samenwerken en besturen!

Benieuwd naar de blog van Paulus? Lees hier verder
Benieuwd naar hoe wij over participatie denken? Lees hier verder