D66 fractie in gesprek met bewoners Bezuidenhout en Mariahoeve

Beeld: Marten Kooistra

Geen besloten vergadering in een kamertje op het stadhuis, maar gewoon in de buurt vergaderen met de buurtbewoners erbij. Met dat idee vergadert de Haagse D66 fractie vanaf nu elke maand op een andere plek in de stad. Afgelopen maandag was de Haagse D66 fractie daarom in Bezuidenhout om met bewoners te praten. Fractievoorzitter Marieke van Doorn: “Door naar bewoners toe te komen, verlagen we de drempel naar de gemeente!”

Beeld: Marten Kooistra

Buurtbewoners en belangstellenden kregen tijdens de openbare fractievergadering alle gelegenheid om problemen aan te kaarten, ideeën te bespreken of vragen te stellen aan de raadsleden van D66. “In Bezuidenhout zijn de afgelopen jaren veel woningen bijgebouwd en in de toekomst komen er meer woningen bij. En hoewel er wel werd aangegeven dat het vinden van een huisarts soms lastig is, hoorden we vooral veel positieve verhalen. “Daarnaast is en blijft de hoge woningnood een gigantisch probleem voor onze stadsgenoten. Het groeiend aantal daklozen – waarvan helaas een deel in tentjes in het Haagse Bos woont – is daar een droevige en dringende herinnering aan”.

Verbonden door de wijk
Alle bewoners van Bezuidenhout en Mariahoeve waren welkom, ongeacht of ze D66-lid of D66-stemmer zijn of niet. De locatie, sportvereniging V.U.C., lag precies op de grens van de twee wijken. Van Doorn neemt een punt over nazorg voor omwonenden na explosies mee naar het Stadhuis, wat door een bewoner van de Juliana Van Stolberglaan werd afgegeven, deze tweede openbare fractievergadering: “In plaats van alleen over de stad te praten, praten we met de stad. Want alleen samen met de bewoners maken we de beste beslissingen.”