Installatie nieuwe college!

Op woensdag 15 juni 2022 was het zover in Delft: Het nieuwe college van burgemeester en wethouders werd geïnstalleerd! Namens D66 begint Martina Huijsmans (rechts op de foto) aan haar tweede periode als wethouder. Wel met een vernieuwde portefeuille. Huijsmans wordt namelijk wethouder Financiën, Ruimtelijke Ordening en Mobiliteit. Die laatste twee zijn voor haar niet onbekend, deze had ze namelijk ook afgelopen periode in haar portefeuille.

Beeld: Erwin Dijkgraaf

Portefeuille verdeling

Samen met Huijsmans gaat ook Karin Schrederhof (PvdA) op voor een tweede termijn. Maaike Zwart (STIP), Frank van Vliet (GroenLinks) en Joëlle Gooijer (ChristenUnie) gaan zich voor het eerst voor Delft inzetten als wethouder. Wij wensen hen allen heel erg veel succes in de komende raadsperiode!

Het nieuwe college verdeelt de taken als volgt:

• Burgemeester Marja van Bijsterveldt: Veiligheid en Regio
  • Wethouder Maaike Zwart (STIP): Duurzaamheid, Werk en inkomen en Economie
  • Martina Huijsmans (D66): Financiën, Ruimtelijke ordening en Mobiliteit
  • Frank van Vliet (GroenLinks): Klimaat, Cultuur en Openbare ruimte
  • Karin Schrederhof (Partij van de Arbeid): Wonen, Zorg, Onderwijs en Sport
  • Joëlle Gooijer (ChristenUnie): Jeugd, Ouderen en Armoede

Dankwoord

Ook werd woensdag afscheid genomen van drie wethouders die we niet meer terug zien in het stadsbestuur. Wij bedanken, met name ook namens Martina, Stephan Brandligt (GroenLinks), Bas Vollebregt (STIP) en Lennart Harpe (VVD) voor de samenwerking gedurende de afgelopen vier jaar.