Politiek Café over de arbeidsmarkt

In het Politiek Café ‘Onze arbeidsmarkt: hoe nu verder?’ van D66 Baarn op 17 oktober 2022 gaan we met D66-kamerlid Marijke van Beukering in gesprek. Hoe gaan we de vele problemen op onze arbeidsmarkt oplossen? Wat gebeurt er met onze pensioenen? Wanneer gaan we echt werken waar en wanneer we willen? Geef je op en praat mee! Iedereen is welkom.

Grote uitdagingen

In Nederland zijn de uitdagingen op onze arbeidsmarkt groot. In vele sectoren is er een grote krapte. Vaak wordt gesteld dat de arbeidsmarkt met de vele ZZP’ers te flexibel is geworden. En dat de vaste contracten juist te vast zijn waardoor werkgevers minder snel medewerkers in vaste dienst nemen. Veel mensen maken zich zorgen over de toekomst van onze pensioenen. Kunnen we met de steeds grotere vergrijzing en minder werken mensen wel blijven betalen? Urgente vragen die veel inwoners persoonlijk raken!

In dit Politiek Café van D66 Baarn op 17 oktober 2022 gaan we met elkaar in gesprek over keuzes en oplossingen.

Marijke van Beukering

Marijke van Beukering wordt als Tweede Kamerlid gedreven door rechtvaardigheid. Ze komt op voor kwetsbare inwoners en voor de groep inwoners die vergeten wordt. Ze is niet bang om moeilijke dossiers voortvarend op te pakken, wat ontzettend belangrijk is met haar portefeuilles: de arbeidsmarkt, ZZP’ers, kindregelingen en AOW en pensioenen.

Marijke begon haar carrière 30 jaar geleden als secretaresse bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Na Den Haag heeft ze onder andere in Ivoorkust, Bosnië-Herzegovina en België gewoond. Ze ging terug naar Nederland en startte niet veel later als ZZP’er. Een paar jaar later werd ze politiek actief in de gemeenteraad van IJsselstein. Ze was op dat moment het enige Raadslid voor D66 in IJsselstein. Daarna volgde bijna 8 jaar het wethouderschap. En vanaf 2020 is Marijke lid van de Tweede Kamer.

Meer info

We zijn te gast bij Lokaal-O (Kerkstraat 28 in Baarn), een collectief van initiatieven waar sociale rechtvaardigheid, meedoen en mooie ontmoetingen centraal staan.

Wij zien u graag op 17 oktober. Om een beeld te krijgen van het aantal deelnemers ontvangen wij graag een aanmelding via [email protected]. Iedereen is welkom.

• Datum: maandag 17 oktober 2022
  • Tijd: 20.00 tot 22.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)
  • Adres: Lokaal-O, Kerkstraat 28 in Baarn
  • Entree: gratis