Meer gebruik maken van kennis en ervaring van onze inwoners

D66 is blij dat in de raadsvergadering van 25 januari de visie op Burgerparticipatie unaniem door de gemeenteraad is aangenomen. Een mooie, volgende stap om veel meer gebruik te maken van de kennis en ervaring van onze inwoners, maatschappelijke organisatie en ondernemers.

Een goede visie is essentieel

D66 wil de samenwerking tussen inwoners en gemeente intensiveren en het beste voor Baarn echt samen met inwoners invulling geven. Daarvoor is een goede visie essentieel. En ligt er nu een mooie basis om door te pakken met bijvoorbeeld Buurtbudgetten (wordt in februari 2023 in de gemeenteraad behandeld), met een burgerberaad over het klimaat (in de loop van 2023) en een Inwonerforum over De Brink (in 2024).

Motie voor helderheid voor inwoners

D66 diende samen met veel andere partijen een motie in om de visie ook verder uit te werken in een praktische handleiding en een verordening zodat voor alle inwoners helder is hoe de burgerparticipatie in concrete trajecten verder ingevuld gaat worden. Deze handleiding en verordening worden in mei 2023 in de gemeenteraad behandeld.

Samen de toekomst invulling geven

Al met al een mooie, volgende stap in de samenwerking tussen inwoners en gemeente waarbij we onze inwoners veel meer ruimte geven om echt samen de toekomst van Baarn invulling te geven. D66 blijft zich hier voor inzetten!