Joost Koomen

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Joost Koomen is bijna 12 jaar Raadslid. Ook vorige periode zat hij in de gemeenteraad van Haarlemmermeer. Hij was de fractievoorzitter en nu heeft hij het stokje over gedragen. Eerder was hij raadslid in de naburige gemeente Teylingen. Hij is overdag werkzaam bij de Rijksoverheid bij het Ministerie van Financiën.

• 1 jaar
  • Hillegom
  • Beinsdorp
  • HMB (Humorbezittende)

Joost is een ervaren en bevlogen raadslid met een brede interesse en vooral gedrevenheid om de omgeving waarin we leven beter te maken. “ik kan me opwinden over allerlei zaken die slecht geregeld zijn of onbegrijpelijk worden aangelegd. Te weinig groen om een ommetje te kunnen doen, onmogelijke drempels, geen oog voor biodiversiteit, omrijden voor de milieustraat, of lelijke nieuwe bedrijven als blokkendozen in het landschap met grote oppervlakte daken, maar zonder zonnepanelen! Genoeg te doen dus.

Wat is je lievelingsplek in de gemeente?

Fietsend langs de ringvaart met aan de ene kant de zon reflecterend op het rimpelende water, wuivend riet, opstuivende vogels en zwemende kinderen. Aan de andere kant de lage polder met strakke lijnen en groene vergezichten. Daar kan ik van genieten.

Wat betekent D66 voor jou?

“Voor mij is het dé middenpartij die wars is van extremen en zoekt naar een redelijke oplossing gebaseerd op feiten en wetenschap. Of het nu het klimaat is of nieuwe woningbouw. Ik vind het mooi als we ook lokaal een verbinding kunnen slaan tussen links en rechts en zaken in beweging krijgen om in te spelen op onze toekomst. Waarbij inwoners op hun bestuurders moeten kunnen vertrouwen en dat vertrouwen komt niet vanzelf, dat moet je verdienen”

Wat is je favoriete boek en waarom?

• Verhalen over onze geschiedenis
  • De Kijk, het populaire wetenschappelijke tijdschrift, met altijd nieuwe inzichten, gave foto’s, verrassende innovaties. Ontzettend boeiend is bijvoorbeeld de onlangs gelanceerde ruimtetelescoop “James Webb”. Die kan straks ontzettend diep in het heelal kijken en meer verklaren over de oorsprong ervan. Dat is spannend en ook een mega project voor de mensheid.

Wat is je laatst bezochte culturele event?

Nou door corona is dat al wel weer even geleden. Ik weet niet meer wat de laatst bezochte was, maar dan zal een musical met de kinderen geweest zijn in het cultuurgebouw in Hoofddorp of een concert. Een combinatie van klassiek en trance. Hoewel we er weinig bij stil staan en het vaak ondergewaardeerd lijkt, verrijkt cultuur echt ons leven.