Column: Een trotter? Wat is dat???

Deze week worden trotters geplaatst in Brielle, Hellevoetsluis en Westvoorne. Dat zijn digitale borden met de posters van alle 10 partijen die meedoen aan de gemeenteraadsverkiezing van Voorne aan Zee. Nooit geweten dat dit trotters zijn, maar ik omarm ze wel. Dat plakken van posters vond ik altijd maar gedoe, dat eindigde dat je het stervenskoud en lijm in je haren had. De campagne is dus begonnen!

Er wordt van alles georganiseerd, lokale krantjes, debatten voor doelgroepen en flyeren op straat. Het is de enige herindelingsverkiezing dit jaar, dus een hoop aandacht van de landelijke partijen. Zo hebben wij Rob Jetten, minister van Klimaat en Energie, weten te strikken voor een bijeenkomst op 7 november. Klimaat en energie zijn complexe thema’s die ons flink bezig houden. Denk maar eens aan het tekort aan woningendoor de stikstofcrisis. Energie-armoede, omdat de prijzen torenhoog zijn gestegen sinds de oorlog in Oekraïne. D66 wil huizen versneld isoleren en van het gas af halen door aardwarmte en andere duurzame bronnen te gebruiken. Extra aandacht voor de sociale woningbouw. We moeten anders omgaan met energie. Deze transitie vergt veel van de inwoners en bedrijven, D66 wil geen dak onbenut laten voor zonne-energie. Andere duurzame energie voorzieningen moeten van de grond samen met de inwoners, die daar direct zelf van profiteren. Alle stappen moeten bijdragen aan een groene omgeving. Deze groene omgeving moeten we koesteren. We wonen in een fantastisch en uniek stukje van Nederland. D66 wil ons unieke natuurgebied robuuster maken. Om de kwetsbaarheid door teveel stikstof en droogte te verminderen, wil D66 een buffer aanleggen aan de randen van Voorne. Met ruimte voor water, recreatie en het herstel van de biodiversiteit.

Ah, je maakt reclame
voor je partij!

Ja natuurlijk. Ik ben namelijk bijzonder trots op ons verkiezingsprogramma, waarvan ik hier maar een heel klein stukje laat zien. Kom maar eens kijken op deze mooie nieuwe website. Ik wens alle kandidaten van alle 10 partijen een mooie campagne toe. En voor alle inwoners: laat je stem niet verloren gaan, want er is echt wat te kiezen.

Het campagneteam kan wel wat hulp gebruiken. Wil je meedoen, meld je dan aan via Mieke.