Meer Vrouwen in de Politiek

Op zondag 6 maart 2022 organiseert D66 Schiedam in het kader van Internationale Vrouwendag, en in samenwerking met de DutchSquad, een event rondom lokale vrouwelijke politici.

Het doel van de bijeenkomst is om meer vrouwen in de verschillende gemeenteraden te krijgen. En ook meer vrouwen van kleur.

Momenteel is 30% van de raadsleden vrouw, dit is nog steeds geen evenredig percentage. Zorgwekkender is dat er slechts 42 raadsleden van kleur zijn in 350 gemeenten.

Tijdens de bijeenkomst zijn er twee paneldiscussies met o.a. een aantal vrouwelijke kandidaat-raadsleden. Zoals Jessica Silva (#2 PvdA), Marion Bakker (#4 GroenLinks) en Seyda Doguz (#2 DENK). Verder zijn de volgende gastsprekers aanwezig: Marie-Louise Beekmans (van de organisatie Stem op een Vrouw), Joyce Sylvester (zowel de eerste vrouwelijke burgemeester als de eerste senator van kleur), en Ian van der Kooye (van het initiatief Kleur de Kamer).

Aanmelden kan door een mail te sturen aan: [email protected]

The DutchSquad overstijgt partijbelangen en heeft een gezamenlijk doel. Meer zwarte politice in de gemeenteraad en meer zwarte stemmers. The DutchSquad bestaat uit: Fatihya Abdi (PvdA), Anouschka Biekman (D66), Isaura Carrilho (DENK), Carla Kabamba (BIJ1), Joan Nunnely (D66) en Milka Yemane (GroenLinks).