Presentatie coalitieakkoord

Vanmiddag is in Wijkcentrum Dreesplein in Nieuwland het coalitieakkoord “Verder, voor een kleurrijke stad” gepresenteerd.

Namens D66 sprak fractievoorzitter John van Sliedregt de volgende woorden tot de pers:

“Wij zijn blij en tevreden met het bereikte akkoord. Het bevat een mooie combinatie van voortzetting van huidig beleid en nieuwe elementen, nodig voor de uitdagingen waar Schiedam voor staat.

Tevens is deze coalitie een afspiegeling van een groot deel van de Schiedamse samenleving. Iets dat wij een voorwaarde vonden voor de nieuwe samenstelling.

Verder bevat het coalitieakkoord veel punten waar ik als vertegenwoordiger van D66 met veel plezier mijn handtekening onder zet. Denk daarbij onder andere aan de voorgenomen versoepeling van het horecabeleid. Als we met elkaar een bruisender stad willen, en dat willen we, dan is een soepeler horecabeleid (en terrassenbeleid) daarvoor een voorwaarde.

Verder hebben wij de afgelopen jaren bij het veiligheidsbeleid gewezen op het belang van de veiligheidsbeleving onder onze Schiedammers. Dat dit nu de focus van het veiligheidsbeleid is, maakt ons blij en trots.

Er staan zoals gezegd veel punten in, die voor ons belangrijk zijn. Denk daarbij aan kansengelijkheid en het aan het werk helpen van mensen vanuit een uitkering.

D66 kijkt terug op prettige onderhandelingen onder leiding van Metin Celik, die ik hartelijk bedank voor zijn inzet en leiding gedurende de afgelopen weken.

D66 levert met Anouschka Biekman straks een gedreven, ambitieuze wethouder. Bovendien de eerste vrouwelijke wethouder van kleur in de geschiedenis van Schiedam. Ik wens haar na haar benoeming door de raad heel veel succes in haar nieuwe functie.

Tot slot zie ik uit naar de samenwerking binnen de nieuwe coalitie, maar ook met de gehele gemeenteraad in de komende jaren”.

Om het coalitieakkoord “Verder, voor een kleurrijke stad” te lezen, klik hier.

Beeld: D66 Schiedam