D66 fractie wuift Martine Koopman uit

Op 8 februari is het de laatste raadsvergadering voor Martine Koopman. Het D66-raadslid heeft zich na 8 jaar niet opnieuw verkiesbaar gesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen op 14, 15 en 16 maart.

Martine Koopman - Beeld: Jeroen Mooijman

Politicus met hart voor het Sociaal domein

Martine staat bekend als een bevlogen politica; doelgericht en met een groot hart voor maatschappelijke vraagstukken. Ze heeft zich in de Rijswijkse raad hard ingezet voor het sociaal domein, de jeugdzorg en cultuur. Martine zocht hierbij actief de samenwerking met raadsleden in andere gemeenten in het sociaal domein. Ook heeft ze ervoor gezorgd dat Rijswijk de eerste gemeente is met een kinder- en jongerenspreekuur. Recent heeft zij zich met succes hard gemaakt voor het langer openhouden van het asielzoekerscentrum aan de Lange Kleiweg.

Verbinding in de raad

“Een op-en-top D66-er” aldus fractievoorzitter Constantijn Dolmans. “Kritisch maar constructief, gericht op de inhoud en altijd open voor goede argumenten. Als voorzitter van de werkgroep Sociaal Domein nam ze de hele raad op sleeptouw. Ze wist de verbinding te leggen tussen partijen in de raad en met inwoners en maatschappelijke organisaties. Een echte volksvertegenwoordiger die opkwam voor haar sociaal-liberale idealen.”

Onmisbare schakel in de partij.

Voorzitter Esther van Hofwegen is Martine dankbaar voor haar inzet in zowel de Rijswijkse politiek als voor de lokale afdeling. “Martine is enorm betrokken bij onze afdeling. In 2018 was zij campagneleider voor de gemeenteraadsverkiezingen. En nu zij zelf stopt als raadslid, zet zij zich in als coach voor de kandidaten op onze lijst.

Het is ontzettend waardevol om zoveel kennis en ervaring in de afdeling te hebben. We hopen dat we binnenkort weer een bijeenkomst kunnen organiseren zodat we Martine echt in het zonnetje kunnen zetten. Dat heeft ze verdiend!”