Lijsttrekker Erik Roumen informeert Statenfractie over programma op de Posbank

Op de Posbank heeft lijsttrekker Erik Roumen van D66 in de gemeente Rheden het programma van zijn partij voor de komende gemeenteraadsverkiezingen overhandigd aan Antoon Kanis van de Statenfractie van D66 Gelderland. Daarbij was ook D66-wethouder Dorus Klomberg aanwezig.

Erik Roumen gaf Antoon Kanis een toelichting op de onderwerpen waarbij de provincie een rol heeft, zoals verkeersoverlast en verkeersveiligheid. Roumen noemde met name de A348 (de snelweg van Velperbroek richting Dieren), de N348 (bij Ellecom en Spankeren) en de N786 (langs het Apeldoorns Kanaal). Roumen: “Als beheerder van die wegen zou de provincie in gesprek kunnen gaan met omwonenden en kunnen kijken wat kan worden gedaan aan de geluidoverlast en de veiligheid.”

De ontmoeting met de Statenfractie vond op voorspraak van D66 Rheden plaats op de Posbank. Uiteraard een bewust gekozen ontmoetingsplek. Natuurbeleving en natuurbehoud moeten volgens de lokale politici meer in balans komen. D66 Rheden vindt het belangrijk dat inwoners, toeristen en ondernemers kunnen genieten van al het moois dat Rheden te bieden heeft, maar zet ook in op het herstel van biodiversiteit. Erik Roumen: “We koesteren onze prachtige natuurgebieden. Dat betekent dat recreëren op een verantwoorde manier moet gebeuren met respect voor flora en fauna.”