Paspoort binnenkort thuisbezorgd

De gemeente gaat binnenkort paspoorten, ID-kaarten en rijbewijzen thuisbezorgen. Dat is op ons verzoek besloten tijdens afgelopen raadsvergadering. CDA, JAN en Nederweert Anders steunden een voorstel van ons dat het college verzoekt om inwoners deze mogelijkheid te bieden. Ondanks dat steeds meer gemeenten in Nederland dit doen, is het in Limburg nog een vrij unieke service aan de inwoners.

Een logisch voorstel

We vindt het niet meer dan logisch om hiermee aan de slag te gaan. Steeds meer mensen werken fulltime. Het is onzinnig als werkenden twee keer verlof moeten opnemen voor een nieuw paspoort of rijbewijs. Een keer bij het aanvragen, en een keer om het aan de balie op te halen. Dat kan anders.

Avondopenstelling verruimd

In dat kader dienden we ook een voorstel in om de avondopenstelling van de balie uit te breiden. Momenteel is de balie op donderdag tot 19.00 open. We willen dat bekeken wordt of dit kan worden verlengd tot 20:00 of 21:00. Een alternatief zou zijn om een tweede avond de balie te openen. Hierbij denken we aan de dinsdagavond als het gemeentehuis vaak toch open is voor raadsvergaderingen en andere bijeenkomsten. Ons voorstel om de avondopenstelling uit te breiden werd gesteund door JAN en Nederweert Anders en haalde daarmee een meerderheid.